Shark Diving

Ex. moms: 995,00Kr.
Antal:

Interaktion med hajer!

SSI Shark Diver Specialty kursus.
"Der findes ingen farlige hajer, kun farlige situationer. En kendsgerning der skal offentliggøres, af hensyn til dyrene og vores børn. Først når menneskeheden kan slippe af med sin frygt for hajer, kan vi beskytte hajerne. Overfiskeri og nedslagtning af hajer er en af de største økologiske tidsindstillede bomber af vores tid, og konsekvenserne vil have en ødelæggende virkning - Ikke kun for naturen, men hele menneskeheden. Den beviste interaktion med hajer er et vigtig redskab for bedre forståelse." Udtalt af Dr. Eric Ritter på "Shark School i 2008.
Eric Ritter har inspireret os til at formidle vores mange oplevelser med hajer i Rødehavet. Gennem dette Shark Diver kursus håber vi at kunne videregive vores fascination af disse store dyr.

Forudsætninger:
Du skal være 15 år eller ældre og være certificeres som SSI Open Water Diver.

Kursus indhold:
Teorien består af 4 lektioner. Du gennemgår bl.a. :
●Fascination af hajer.
●Biologi - Forskellige hajer.
●Økologi.
●Interaktion med hajer.
Shark Diver kurset indeholder ingen dyk. På vores grupperejser til Rødehavet gennemføres kurset med 2 dyk.

Bøgerog udstyr:

Du får som ejendom, udleveret etkomplet sæt undervisningsmateriale, bestående af:
●Kursusbog på engelsk.
●DVD der omhandler interaktion med hajer
●Diplom

Elev sættet indeholder en kursus bog og en DVD, som du får til ejendom.
SSI donerer 10% af indtægterne fra Shark Diving Specialty kurserne til bevarelse af hajer. Som deltager på kurset giver du et aktivt bidrag til hjælpen med at sikre hajernes overlevelse.

Afvikling af kurset:
Kurset afvikles på en aften eller en eftermiddag. Normalt benyttes en lørdag eller søndag eller helligdage.
Dag                                       Indhold                           Tider
1                                           Teori                               Kl. 17.30 - ca. 21.30

Kombiner andre Specialties kurser med dette kursus! Deep- Wreck- og Nitrox Diving er tre andre spændende kurser, der med fordel kan tages før en tropisk ferierejse. Mulighederne er uendelige, kontakt os for yderligere oplysninger

Kvalifikationer efter kurset:
Når du er færdig med kurset vil dit SSI Shark Diver certifikat og din logbog identificere dig som specialty diver.
Shark Diver kurset kan indgå som et af de 5 specialty kurser, der kræves for at opnå SSI's højeste certificeringsniveau for dykkere inden for rekreativ dykning - SSI Master Diver. Det forudsætter dog 2 dyk i åbent hav med hajer.

Praktiske oplysninger:

Du kan med fordel, allerede nu oprette en dykker profil på www.divessi.com hvor du så vil kunne finde alle de digitale hjælpemidler til forberedelse på kurset!

så snart du er registreret hos os, som tilmeldt kurset, vil din profil gøres aktiv og så starter din teori undervisning allerede online, hjemme i ro og mag.

Husk at uploade billede på profil, da dette skal bruges til dit certifikat!

Dette kan du selv gøre ved at vælge "Opret profil/Ny dykker" på SSI´s forside og her følge henvisningerne.

Du kan også vælge at lade os oprette dig - vi skal dog bruge følgende oplysninger fra dig: Fornavn. Fødselsdato. Post adresse. Mail adresse. Dykket siden år og antal loggede dyk.

Det er meget individuelt hvor meget tid man bruger på at læse det teoretiske stof, men jo bedre forberedt man er, jo bedre klarer man jo den afsluttende teoriprøve med multi choice spørgsmål.

Helbredserklæringen og andre nødvendige papirer, får du udleveret til kursusstart og vi udfylder dem sammen i teorilokalet.

Skriv en anmeldelse

Bedømmelse: Dårlig God
Skriv koden fra billedet herunder: